perjantai 22. elokuuta 2014

Lauman Vartija

Vihdoinkin viikonloppu ja lauma koossa ! Onkohan tuon emännäkin ihan pakko arkisin aina lähteä sinne töihin. Olis paljon kivempaa ja käytännöllisempää kun lauma pysyis yhdessä vuorokaudet ympäri.
Mun bulldogin vaisto sanoo että on paljon turvallisempaakin kun  koko lauma on näkö- ja hajuetäisyydellä. Miten minä lauman johtajana voin ottaa vastuun kun emäntä ja isäntä huitovat viitenä päivänä viikossa ihan jossain muualla kun meikäläinen. Emäntä on vissiin töissä toimistolla koska se aina aamuisin pussaa otsaan ja sanoo 'hei hei poitsu, mami lähtee toimistolle' Joskus iltapäivällä sitten kaahailee peruuttaen pihaan, taas on hirvee tohina päällä.
Meikä tietää siitä että se tulee suoraan toimistolta kun tuoksuu kahville, paperille ja huulipunalle. 
Mielenkiintoista seurata vierestä kun se alkaa jo tullessa ovesta sisään valmistautumaan mun kanssa lenkille. Lennosta ravistaa korkkarit eteisen lattialle ja sit aina se sama "pusi pusi Nero...ei saa ottaa mamin kenkää" Enhän minä ota koskaan....kuin äärimmäisessä huomion tarpeessa. Sitten se kipittää vaatehuoneeseen kiskoen samalla hametta ja jakkua...yleensä sotkeutuu niihin ja manailee että voi perskuta tätä ikuista kiirettä. Kysyis edes kerran laumanjohtajalta, voisin kertoa että mun rakko kestää paljon kauemmin kuin emännän hermot. Ei tarvii minuutissa olla siellä lenkkipolulla. Sitten kun se on vapautunut niistä toimistovaatteista niin ilmestyy vaatehuoneesta aika mielenkiintoisissa asukokonaisuuksissa, valmiina lenkkeilemään lauman johtajan kanssa. Tässäkin vois kysyä multa että näytänkö hyvältä ? Aika usein voisin sanoa että muuten ihan kiva asu mutta napapaita ja eriparisukat tuossa iässä ei ehkä ole cool. En mä kuitenkaan raaski.....kun on toisella ollut työpaineita, kylmää kahvia ja väärän värinen huulipuna mukana. On se emäntä muuten joskus itsekin hoksannut hätäisesti valitun lenkkeily-asunsa. Sanonut muutaman kerran eteisen peilistä vilkaistuaaan "voi että kehtaanko mä tälleen lähteä....no kaikki vaan katsoo kuitenkin Neroa eikä huomaa vaikka mulla olis uikkarit päällä" Voi jessus jos se päivä tulee niin teen sellaiset juntturat että mua ei saa lenkille pekkaniskakaan. Isännästä voisin mainita sen verran kun se useimmiten lenkittää mut aamuisin niin sillä on sitten toimiston jälkeen yleensä kuntosalivuoro missä kasvatetaan lihaksia. Joskus olen meinannut kuittailla että joillakin ne lihakset tulee syntymälahjana....mutta kun en ole ilkeä bulldoggi niin itsekseni vaan hykertelen.
Kaikki tämä rakkaudella laumaani kohtaan, jota olen yrittänyt 4 vuotta kouluttaa. Paljon on edistytty ja aika monta haastetta vielä edessä.


9 kommenttia:

  1. Olet sinä Nero kyllä tosi hyvä ja ymmärtäväinen lauman vartija. Ei ole muilla jäsenillä mitään hätää, kun pidät heistä huolta. Rankkaahan se on, kun joudut etäjohtamaan niitä työpäivien ajan. Mutta kuule, ei ole herkkua tämä minunkaan tilanteeni, kun tuo nainen on miltei kaiken aikaa kotona pistämässä nenänsä minun tekemisiini.

    Mutta huonomminkin voisi olla, joten hännät heilumaan ja menoksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Etäjohtaminen kuulostaa hienolta....painatan käyntikorttiini heti
      "Nero, Etäjohtaja"

      Poista
  2. Nyt alkoi kiinnostaa sen verran, että voisit Nero napata välillä lenkittäjästä "päivän asu" -kuvia tänne postauksiin. ;-) Meillä Nuppu on fashionistana se, joka pyörittelee välillä päätään emon enemmän ja vähemmän jänskille asuvalinnoille. Mutta ihanan lempeää ja kokonaisvaltaista tuo Neron laumanjohtajuus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulenpa että sitten kun olis se kuva missä napapaita ja 5 vuotta sitten mahtuneet shortsit jalassa niin ei olis mitään kaunista kateltavaa...:)

      Poista
  3. Se on raskasta hommoo tuo laamasa vahtimine. Suap olla tarkkana joka suhteessa. Ja ilimammuuta jootuu tarkistammaa emäntii vuatteettii. Ettee kää niinku meejjä mammalle ettoes lähtennä iha hoosuttomassa jalassa kylille jos en oes huomaattanna :)
    Vuan oot sinä kyllä sittä kommee poeka! Suattaahan se tosijannii olla ne immeeset kahtoo vuan sinuva eekä huomoo vaekka emäntä oes vähemmissäe kamppeessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole niin riski mua katsellessa kun mulla takuuvarmasti aina kokoturkki päällä. No jos joku emäntää sattumalta vilkaisee....katsojan vastuulla :)

      Poista